کف پوش حیاط

 

انواع کف پوش از لحاظ ساختار، شکل و ظاهر، نوع مقاومت و فرسایش و همچنین زیبایی و جلوه ای که در فضای باز مثل حیاط خانه یا مکان های دیگر می دهد متفاوت است که در این مقاله به بررسی بعضی از آنها می پردازیم.

کف پوش چیست؟

به رویه‌ها و لایه‌هایی که بر روی کف یک ساختمان یا هر مکان دیگر پوشانده شود کفپوش می‌گویند. کفپوش‌ها در کفسازی کاربرد دارند. معنای کف همان سطح کوبیده شده می باشد.

کف پوش به عنوان یک پوشش برای پوشاندن کف و سطوح در محوطه‌های باز (خارج از ساختمان)، داخل ساختمان و کار‌های عمرانی استفاده می‌گردد.

کف پوش‌ها در بسیاری از زمین‌های ورزشی و همچنین برخی استخر‌ها (برای جلوگیری از سرخوردن) به کار ‌می‌روند. در برخی زمین‌های فوتبال از کف پوش‌های چمن‌نما استفاده می‌شود.

سدید سنگ سورنا

کف پوش حیاط

بهترین کف پوش حیاط، کف پوشی است که علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط دارای استحکام خوبی باشد. علاوه براین، درمیان انواع کف پوش، گزینه‌هایی را باید برای حیاط خانه و ویلا انتخاب کرد که از مقاومت بالایی در برابر تردد افراد و خودرو‌ها و ضربات و ساییدگی برخوردار باشند.

به دلیل تنوع زیاد در بهترین کف پوش برای حیاط خانه ویلایی و باغ و حیات خلوت، در ادامه لیست کاملی از بهترین گزینه‌ها را برای آن معرفی و مزایا و معایب هر یک را بررسی خواهیم کرد.

کف پوش حیاط سورنا

۱. کف پوش آجری حیاط

کف پوش آجری فضای دنج و صمیمی را در حیاط منزلتان به وجود بیاورید. این کف پوش برای حیاط باغ و حیاط‌ هایی که دارای باغچه می‌باشند بسیار مناسب است، زیرا در کنار سرسبزی درخت و گل‌ها جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد.

آجر فضا را به طبیعت نزدیک‌تر کرده و انرژی بالایی را به محیط القا می‌کند. علاوه براین، به عوامل طبیعی و آب و هوایی مقاومت خوبی دارد و از نظر رنگ و ابعاد دارای تنوع می‌باشد. معمولاً این کفپوش را در چینش‌های مختلف از جمله دورانی و زیگزاگی بر روی زمین قرار می‌دهند تا زیبایی آن را چند برابر کنند.

سدید سنگ سورنا

کف پوش حیاط سورنا

۲. کف پوش چوبی حیاط

کف پوش حیاط باید از مقاومت بالایی نسبت به تغییرات دما، بارش و دیگر عوامل محیطی برخوردار باشد. کفپوش‌های چوبی که این ویژگی‌ها را داشته باشد دو نوع می‌باشند :

کف پوش ترمووود - کفپوش چوب پلاست یا wpc

این دو کف پوش چوب مصنوعی بوده و دربرابر رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند تمام عوامل محیطی را به خوبی تحمل کرده و دچار فرسودگی نشوند.

زیبایی و انرژی این کف پوش چوب بالاست و گرمی و صمیمیت را به محیط تزریق کرده و فضایی دنج را در حیاط به وجود خواهند آورد.

سدید سنگ سورنا

این کف پوش برای حیاط خانه، باغ، تراس، بالکن و حیاط خلوت نیز مناسب بوده و فضا را برای دورهمی‌ها و استراحت بسیار مناسب و دلنشین خواهد کرد.

۳. کف پوش قلوه سنگ

کف پوش قلوه سنگ برای حیاط خانه و باغ بسیار پرطرفدار و محبوب می‌باشد.

قلوه سنگ‌ها دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت بوده و درمقابل فشار‌های ایجاد شده از وسایل نقلیه و تردد بالا دچار فرسایش نمی‌شوند.

این کف پوش را می‌توان به صورت کامل و یکدست و یا ترکیب با سنگ ریزه‌ها در محیط حیاط به کار برد.

اگر از لغزیدن قلوه سنگ‌ها بر روی یکدیگر احساس خوشایندی نداشته و به دنبال کف پوشی هستید که ثابت باشد، می‌توانید قلوه سنگ‌ها را با سیمان در کف حیاط ثابت کرده و از ترکیب سیمان و قلوه سنگ لذت ببرید.

این محیط زیبا برای کسانی که طرفدار سبک‌های روستیک می‌باشند بسیار مناسب است.

۴. کف پوش سنگ ریزه حیاط باغ

استفاده از سنگ ریزه به عنوان کف پوش حیاط باغ و حیاط خانه‌ ایده‌ای بسیار زیبا و عالی می‌باشد.

این کف پوش در هنگام قدم زدن حس خوشایندی را به فرد منتقل می‌کند، زیرا صدای دلنشینی از برخورد و لغزش سنگ‌ها بر روی یکدیگر ایجاد می‌شود.

سدید سنگ سورنا

سنگ ریزه‌ها زیبا و مقرون به صرفه و دارای تنوع در سایز و رنگ می‌باشند و به صورت ترکیبی بین بلوک‌های کف پوش بتنی، چوبی و تایل‌های چمن مصنوعی نیز نمای زیبایی خواهند داشت.

کف پوش حیاط سورنا

۵. کف پوش سنگی

کف پوش حیاط خانه باید دارای استحکام خوبی در برابر رفت و آمد‌های زیاد بوده و همچنین از جلوه‌ی ظاهری خوبی برخوردار باشد.

کف پوش‌هایی که از عناصر طبیعی درست شده‌اند دارای انرژی بالایی نیز بوده و حس خوبی را به افراد منتقل می‌کنند.

یکی از این کف پوش‌های برگرفته از طبیعت کف پوش سنگی می‌باشد. این کف پوش‌ها که شامل سنگ‌های طبیعی و مصنوعی هستند، دربرابر بارش باران و برف و تغییرات دمایی نیز مقاومت خوبی داشته و از طول عمر بالایی برخوردار است.

سنگ کف پوش حیاط را می‌توان به صورت ترکیبی با چوب، چمن مصنوعی و طبیعی در کف حیاط خانه اجرا کرد. این ترکیب برای کف پوش حیاط باغ نیز مناسب می‌باشد.

۶. کف پوش موزاییکی

یکی از قدیمی‌ترین و مقاوم‌ترین کف پوش‌های مناسب برای حیاط خانه، موزاییک می‌باشد. موزاییک دارای تنوع در بافت و ابعاد بوده و طول عمر بالایی نیز دارد.

موزاییک استحکام بالایی داشته و دربرابر تردد بالا و فشار دچار فرسایش نمی‌شود.

سدید سنگ سورنا

عوامل محیطی و تغییرات آب و هوایی و بارندگی هیچکدام نمی‌توانند تأثیر منفی بر این کف پوش بگذارند.

از موزاییک برای حیاط خلوت، روف گاردن و تراس نیز می‌توان استفاده کرد.

۷. کف پوش واش بتن

یکی از متریال‌های لوکس و مقاوم که برای فضا‌های بیرونی مانند حیاط مناسب است، کف پوش واش بتن می‌باشد.

این کف پوش حیاط که پایه آن بتن می‌باشد، دارای تنوع بسیار بالایی در رنگ است.

پیشنهاد ما برای آشنایی بیشتر شما با متریال واش بتن مقاله ( واش بتن چیست ؟) که می توانید آن را مطالعه نمایید.

تنوع در ابعاد و مقاومت بالا نسبت به شرایط آب و هوایی مختلف از دیگر مزیت‌های واش بتن می‌باشد.

در زمان خرید نوع درجه یک این محصول انتخاب کنید که دارای حباب‌های هوا نباشد، زیرا نوع نامرغوب به مرور دچار فرسایش می‌شود.

کف پوش حیاط سورنا

۸. کف پوش گرانولی

کف پوش گرانولی دربرابر نور خورشید و بارش و تغییرات دما نیز مقاومت بسیار خوبی داشته، به همین دلیل برای فضا‌های بیرونی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این کف پوش که از بازیافت لاستیک‌های ضایعاتی تولید می‌شود دارای استحکام و طول عمر بالایی می‌باشد.

از این کف پوش برای حیاط مدارس، مهدکودک‌ها و سالن ورزشی نیز استفاده می‌کنند.

علاوه براین، دربرابر تردد و رفت و آمد خودرو‌ها نیز مقاوم بوده و ضربه و فشار ناشی از برخورد‌ها هیچ آسیبی به آن وارد نمی‌کند.

بعد از مقاومت بسیار بالا یکی از دلایلی که باعث شده این کف پوش برای حیاط مناسب باشد عدم آسیب جدی به افراد درهنگام سقوط روی این کف پوش می‌باشد.

این کف پوش اغلب در رنگ‌های تیره تولید می‌شود اما رنگ دلخواه را نیز به طور سفارشی می‌توان تهیه کرد. این کف پوش برای حیاط، حیاط خلوت، تراس و بالکن نیز مناسب می‌باشد.

کف پوش حیاط سورنا

۹. کف پوش spc

یکی دیگر از کف پوش‌های جدید و بسیار زیبا که مناسب فضا‌های بیرونی مانند حیاط، روف گاردن، تراس و حیاط خلوت می‌باشد spc است.

این کف پوش در برابر نور خورشید و رطوبت از مقاومت بسیار بالاتری نسبت به بقیه کف پوش‌ها برخوردار می‌باشد.

اس پی سی قابل جابجایی بوده و به راحتی می‌توان آن را از محل قبلی جدا و در مکانی جدید نصب کرد.

کف پوش سنگ پلاست در اثر ضربات و رفت و آمد‌ها کاملاً مقاوم بوده و دچار فرسودگی نمی‌شود.

به دلیل اینکه رطوبت را به خود جذب نکرده و محافظی در مقابل اشعه‌های خورشید دارد برای تمام شرایط آب و هوایی مناسب می‌باشد

سدید سنگ سورنا

۱۰. کف پوش چمن مصنوعی

برای تبدیل حیاط منزل یا حیاط خلوت به مکانی دنج و زیبا باید به فکر سرسبز کردن آن باشید.

اگر به هر دلیلی امکان ایجاد فضای سبز را ندارید یا می‌خواهید فضای حیاط را سرسبزتر کنید، کف پوش چمن مصنوعی بهترین راهکار می‌باشد.

این کف پوش را هم می‌توانید به تنهایی مورد استفاده قرار دهید یا با سایر متریال‌ها از قبیل سنگ آجر و بتن ترکیب کرده و به زیباتر شدن فضای حیاط کمک کنید.

برای مکان‌هایی با تردد بالا مانند حیاط باید از چمن های مصنوعی که تراکم بیشتری داشته و ارتفاع الیافشان ۲. ۵ تا ۳. ۵ سانت می‌باشد استفاده کرد.

چمن مصنوعی که تراکم کمتری داشته باشد برای زمانی که هزینه کمتری را در نظر دارید یا میزان تردد کمتر از حد معمول می‌باشد، مناسب است.

سایدبار